Categorized | Naša téma, Tipy a rady

Česi a hokej: Zápasy Slovenska veľmi nepriťahujú, emócie budí ruský súper

24. 05. 2019 - tengu

Majstrovstvá sveta v ľadovom hokeji sú v plnom prúde a k obrazovkám si sadajú aj tí, ktorí sa bežne športovým prenosom vyhýbajú. Prieskum inteligentnej internetovej televízie Kuki zisťoval, akí sú Česi hokejoví diváci. Je zaujímavejšie viac slovenský súper, alebo najväčšie výzvy hokejovej scény?

Podľa inteligentnej internetovej televízie Kuki, ktorá spracovala výsledky sledovanosti priamych prenosov z vlaňajších Majstrovstiev sveta v ľadovom hokeji na ČT Sport, dokážu hokejové zápasy zdvihnúť sledovanosť športových televíznych programov o viac ako 500 percent. Kto by čakal, že záujem divákov stúpa spolu so šancou na víťazstvo českého tímu, mýli sa. „Úplne najvyššiu sledovanosť prostredníctvom Kuki sme zaregistrovali 10. mája pri zápase Česko – Rusko. Tá sa v priemere vyšplhala na viac ako 11-tisíc divákov, čo presiahlo denný priemer o 560 percent. ČT Sport pritom ten istý deň vysielala ešte pomerne atraktívny zápas Slovensko – Francúzsko. Pri predĺžení si zápas Čechov s Rusmi pustilo dokonca vyše 14-tisíc sledujúcich, čo pri  športových prenosoch nie je zvykom,“ upozorňuje vedúci predaja Kuki Vladimír Tovarňák.

Po výhre nad Ruskom však začala mať sledovanosť českého tímu napodiv zostupnú tendenciu. Zápas s Bieloruskom 11. mája už v priemere sledovalo len niečo vyše 8-tisíc divákov, pri zápase s Rakúskom 14. mája klesla sledovanosť dokonca pod 8-tisíc ľudí. Štvrťfinálový zápas Čechov so Spojenými štátmi síce zaujal vyše 9-tisíc divákov, napodiv vyšší záujem však u fanúšikov vzbudil skupinový zápas Česko – Švajčiarsko. V televízii si ho zaplo viac ako 10-tisíc ľudí a sledovanosť tak prekročila prvýkrát hranicu 10-tisíc divákov až v piaty deň hokejových majstrovstiev. Pri záverečných adrenalínových nájazdoch sledovalo dianie na ľade dokonca vyše 12-tisíc fanúšikov.

Prvý odohraný zápas českého mužstva, na ktorý nastúpilo proti slovenským susedom, zaujal viac ako 6-tisíc sledujúcich. Druhý deň nasledujúci zápas so Švédskom už videlo o niečo menej ľudí, necelých 6-tisíc. „Celková priemerná sledovanosť českého tímu oproti iným tímom sa dostala na 217 percent. Zaujímavé je, že priemerná sledovanosť slovenského tímu bola približne iba 80 percent,“ vypočítava Tovarňák.

Okrem súperenia českých hokejistov bolo tradične príťažlivé aj finále medzi Švajčiarskom a Švédmi, ktoré videlo takmer 6-tisíc ľudí. Semifinále medzi USA a Kanadou oproti tomu malo sledovanosť dva a pol tisíc divákov. Jedným z faktorov nižšej sledovanosti mohol byť fakt, že zápas týchto tímov mohli fanúšikovia vidieť už druhý deň majstrovstiev. Vtedy si ich sadlo pred obrazovky necelých 2-tisíc. Vôbec najnižší záujem za celú súťaž pritiahol zápas Južnej Kórey s Kanadou, keď si prijímač nezapla ani tisícka hokejových fanúšikov .

„Teraz sa už tešíme na výsledky sledovanosti prebiehajúceho hokejového šampionátu a nové porovnanie údajov. Ide o obdobie, v ktorom väčšina divákov mení svoje obvyklé návyky a opúšťa sledovanie komerčných televízií ako Nova a Prima práve v prospech hokeja. K sledovaniu komerčných televízií sa potom ľudia vracajú vďaka odloženej sledovanosti,“ uzatvára Tovarňák.

Nie je možné vkladať komentáre

Rubriky

Archiv

essay writing service uk